7 Mart 2012 Çarşamba

eskişehir türküleri

eskişehir türküleri

1. akşam oldu gine bastı kareler

aşağıdan gelen geline benzer???
aşamadım şu dağların belinden

atımı bağladım ben bir ormana

ayna da astım meşeye +
çeşmeler yaptırdım altın oluklu
dağdan keserler meşeyi
damdan dama yürüdü

elindeki mendili
entarisi kırmızı
evlerim evlerim saray evlerim

gökte yıldız ell'atmış
göktepe'yle inönü'nün arası

hey nalbandı nalbandı

indim dereye durdum
indin dereleri engin mi sandın
iner gelir şu dağların dumanı
inönü'nün hanları

kalkıda vermiş martinimin galeyi
kara koyun koyunların beyidir
kayada keklik alayı
kekliğimin ayakları mercan
kız bahçende üç çiçek var açıyor
kız suya gider bir incecik yolu var
mavi yorgan düreyim
mendilden bohça m'olur
menekşesi biçim biçim
ne bakarsın kömür gözlüm kapıdan
odam kireç tutmuyor

portakal dilim dilim +
sel önüne söğüt diktim bir sıra
servi kavak uzun kavak

süzül güzel süzül belin incecik
şu derenin armudu
şu gelinin merdivenden inişi
şu tepenin öte yüzü
türkmen kızı
ufacık taşınan bina yapılmaz
üç derviş geliyor civanım şamdan o yanı
virandır bahçenin gülleri

yağmurlar yağar sicim sicim
yere düştü alamadım fesimi
yol üstünde dikilitaş +
yol üstüne kuruverdim kazanı
yüce dağ başında yanar bir ışık

zeybek derler adına

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder